Tuesday, April 20, 2004

Istoric

Si uite asa incepem sa scriem o mica istorie noi Romanii care am ramas aici pe malurile Atlanticului, USA.
Noi cei care am ramas pe aici suntem fosti studenti prin Romania de la diferite facultati in general de la Cluj. Facem parte din multele generatii de studenti care au apucat sa plece inca de prin 1998 pe perioada vacantei de vara in America la lucru, cu programe de work & travel. Unii dintre noi s-au reintors de cateva ori inapoi in tara pentru a-si termina scoala (eu sunt unul dintre ei...). Intr-un final ne-am decis dupa ce am vazut ca in tara nu se prea schimba nimic sa ramanem pe aici. Aici pe malurile Atlanticului au ramas primi studenti in anul 2000 in numar de 4 (culmea toate fete) urmand ca an de an numarul celor care au sosit aici si n-au mai plecat sa se inmulteasca. Acum in 2004 in Ocean City, Maryland suntem aproximativ 35-40 de studenti daca nu cumva chiar mai multi.Unii au stat doar pe perioada de vara si pe urma s-au imprastiat prin orase mai mari ca New York, Chicago, Florida..etc deoarece Ocean City aflat chiar pe malul oceanului este un oras rezort care e plin de viata si activitati in lunile de vara dar care este cam pustiu pe perioada ierni. Unii dintre noi ne-am inscris la scoala ( aproximativ vreo 4-5) insa restul majoritati au decis doar sa lucreze. Majoritatea vor sa nu se mai intoarca insa unii vor doar sa faca bani si vor sa plece inapoi, mai ales ca situatia multora din punct de vedere al legalitati sta sub semnul ??....insa asta e ....nu vom fi noi nici primi nici ultimii imigranti mai putin legali in aceasta tara, asa ca multi nu prea isi fac probleme, singura problema fiind doar faptul ca nu poti pleca nicairea de pe acest continent numit America.

Multi au visat si au ajuns aici, multi inca mai viseaza, noi suntem aici si singurul lucru pe care pot sa-l spun e ca nu umbla cainii cu colaci in coada si nici $$$ nu cresc pe marginile autostrazilor doar asteptand sa-i culegi cum cred multi din Romania. E al naibi de greu , insa cu cat e mai greu cu atat sunt satisfactiile mai mari, aici fiind locul unde expresia daca vrei cu adevarat poti se poate pune cel mai bine in practica. Ar trebui intrbat fiecare ce sentiment a avut in primele saptamani de America cand a trebuit sa stea 10-15 intr-o casa uneori folosind o singura baie, lucrand 75-90 ore pe saptamana....si care a fost sentimentul cand si-au luat cu bani proprii prima camera video/foto, primul PC /laptop, prima masina, sau unii chiar prima casa.
Pagina acesta am construit-o (iunie 2004) in ideea de a exista acel ceva care ne face sa fim mai uniti si pentru a sti ce se intampla cu noi cei ramasi cat si pentru a fi de folos cu informatii celor care vin pentru prima data aici in perioada veri.
Nu e perfect acest site asa ca va rog sa acceptati scuzele de rigoare si va astept ideile si sugestiile pentru a-l face mai atractiv si mai util.

1 comment:

  1. Salut; si eu vara asta particip la programul work and travel; mi-ar placea sa vb putin cu tine daca ai timp; mailul meu e alexander.c88@gmail.com
    ms anticipat

    ReplyDelete